Burgos, een grote stad

19 september 2015 - Burgos, Spanje

Helaas hadden we gisteren geen tijd en gelegenheid meer voor de blog, maar dat maken we vandaag weer goed! Allereerst natuurlijk het gezamenlijke diner in de 300 jaar oude herberg in Viloria. Met z'n tienen (3 Fransmannen, een Deense, een Amerikaanse van 76 jaar, 2 Canadese dames, een Schotse en wij) gezellig salade, paella en chocopudding met slagroom gegeten. En natuurlijk alle Camino ervaringen uitgewisseld. Daarna heerlijk rustig geslapen en dat was maar goed ook, want gisteren was een zware dag. Een zonnig maar koud begin over de vlakte naar Belorado (koffie met warme melk) en daarna over de beboste heuvels van de Montes de Oca. We liepen gisteren in totaal 33 kilometer, en toen we echt graag even wilden zitten, was daar ineens middenin het bos een vrouw met hond, kat, totempalen, bankjes en overheerlijke ijskoude lemondrank! En wie zaten daar ook? Jawel, onze vrienden uit Zwolle, ha, ha, dat was weer leuk. Tegen vijven kwamen we aan in San Juan de Ortega. Dit is geen dorpje, alleen maar een kerk met een klooster dat nu een Albergue is. Hier zijn een eetzaal en drie zaaltjes stampvol stapelbedden, die allemaal al bezet waren! 'Gelukkig' waren er nog wat losse matrasjes en mochten we op de grond slapen, anders hadden we nog 4 kilometer verder moeten lopen en dat zat er echt niet meer in. Rob een zere hiel, Joke een blaar (nu pas!) en een schoen die al tekenen van verval begint te vertonen. Naar omstandigheden hebben we toch nog wel lekker geslapen... Konden we vandaag door naar Burgos,  prachtige wandeltocht tot het industrieterrein van Burgos, waar heel veel pelgrims op de bus stapten naar het centrum... Wij hebben natuurlijk gelopen. Burgos is heel mooi, een prachtige kathedraal, met voor ons ook nog eens een leuk pension in het centrum. Welterusten!

1. Sonja:
    19 september 2015
    Bikkels!
    Mooie verhalen!
    Goede zondag!
  2. Jopie:
    19 september 2015
    Wat leuk om jullie op deze manier te volgen. Veel succes vor de komende week. Het weer ziet er de komende dagen goed uit. Xxx
  3. JohnenAnny:
    20 september 2015
    Hoe zwaar het ook zal zijn,toch zijn het telkens weer hele positieve verhalen,met bijzondere ontmoetingen lekker eten goed( redelijk) bed mooie omgeving.
    Wat wij hier op de weerkaart kunnen zien lijkt het dat jullie mooi weer hebben,dat zal ook wel fijn zijn.
    Groetjes van ons!
  4. Liesbeth en Jan:
    20 september 2015
    Super, ben wel beetje jaloers op jullie, zou vandaag wel willen
    aanhaken, maar we blijven maar volgen. Burgos, schiet al aardig
    op denk ik. Groetjes Liesbeth en Jan.